Detta då?
Det tycker i alla fall jag är ett ganska så arrogant påstående när man talar om en art som dom flesta för eller senare har stora problem med.
Speciellt då jag vet att han själv en gång haft stora problem med att få sina troffar att överleva.
Robbe när jag läser det cutekid har skrivit så tar jag med ALLT i tanke sättet
å då e det det sunda förnuftet som får tycka till lite.
saxar lite av det han skrev ==> Gör en setup i karet som du är nöjd med innan fisken släpps i. Byt vatten regelbundet, gärna 50% en gång i veckan eller 2 mindre. Håll rutinerna, mata med samma foder eller växla mellan två sorter regelbundet. Grönfoder!!! Se till att ha bra cirkulation och filtrering och att ha högt ph, gärna korallkross i ett ytterfilter som buffrar bra. Håll sedan denna rutin och ge fasen att rota runt i karet och sitta och stirra för mycket. Gör man detta så leker de förr eller senare och karusellen är igång. Mkt enkelt med andra ord.
som du ser så skriver han bland annat "så leker de förr eller senare" å det e ju va i stort alla sorters fiskar gör å inte bara troffar.
nä jag tycker allt det är bra tips som dom flesta nybörjare bör ta efter OCH nej Robbe jag mena inte att du är en nybörjare utan jag menar rent allmänt!
och skulle man vilja testa på lite egna funderingar så e det ju upp till en å var.
ash käns som man börjar komma från ämnet lite :)
jaja men jag hoppas du förstår va jag menar.
//Pieter