Som jag skrev förut så fick min nyinköta Kasanga ngn sjukdom, "förlamning" som slutar med soten. Får inte stopp på det hela. Har nu avverkat 1 omgång med octozin och två rör med metronidazole. Men det verka inte hjälpa, plockade upp 2 döda så sent som igår. På lite drygt 2 veckor har nu 17-18 st dött även om dödstakten har avtagit, nu dör ca 1-2 st var tredje dag. Som det är nu ser 6 st friska ut och resten mer eller mindre sjuka.
Vad faaan ska jag göra....?????
Med dom symptomen du beskriver så skulle jag i ett tidigt stadium åkte till SVA, när det gått så långt som det verkar ha gjort så kan det vara sjukt svårt att få ordning på dom.
Jag tycker det mest effektiva är att köra Octozin och Aquafuran sammtidigt i förhoppning om att det är en bakteriere som är orsaken, det är svårare med parasiter.
Sedan så kan man ju även medicinera dom för länge så att dom blir svaga pga det, lite moment 22.
Jag skulle plockat ut dom friska och stoppat i en annan burk och sedan kört just Octozin och Aquafuran i kombination med en del salt, ca 1.5 dl per hundra liter.