Alexander Ylipää;709267De butiker som övergår till Djurmagazinet får oftast mycket bättre avtal med leverantörer, bättre priser och sedan dessutom 10 kampanj tillfällen. Skulle säga att det blir mycket bättre villkor för både butikerna och för kunderna. Vilka butiker brukar övergå till Detta koncept ? Inte är det Christer på akvarielagret iallafall.
Det är ju redan stora och små breda zoobutiker med exakt samma sortiment som de haft tidigare, fast då med lägre priser och lite annan inredning. Plastigt eller inte. Ser hellre att det är ljus och fint är mögligt och ostädat som de flesta andra butiker har..iallafall i luleå haft.
Kan inte förstå din kritik mot just Djurmagazinet som har som vision att kunna tillsammans trycka ner priserna på leverantörerna. Ensam är inte stark.
Jobbar på två av dessa butiker och är lika jävig som du.
Det är väl solklart att du är i jävsituation som jobbar på ställena Alex. Jag är bara en kund och har ingen agenda alls utan har bara beskrivit hur jag upplever konceptet med Djurmagasinet.
För det första så kanske det handlar om att trycka ned priserna, men då funderar man vart den nedtryckningen tar vägen när det är dubbla priser på akvarieprylar mot vad man ser på internet. Det är rakt uppåt väggarna att man ska betala 495kr för en sådan här grotta till karet...
http://www.pwss.se/product.php?productid=390&cat=29&page=1
Jag skulle få ge 465kr för ett PowerGlo rör...:-|
Så inte tusan vet jag om man kan säga att det gynnar kunderna alltid...
Men men...det är olika uppfattningar och vi får båda acceptera att vara oense om det hela och att vi också kommer från olika håll. Du som arbetar där och jag som är kund..en ganska missnöjd sådan.
De butiker som jag varit in i har faktiskt varit de största zoobutikerna i respektive stad så inte är det så små som valt att gå samman.