Grymt Figge
fasen vilka justa bilder du tagit och vilka vackra fiskar!
Jag blir hur sugen som helst på att åka på en sådan resa..
Gäller bara att komma på hur man skall fixa temperatur sänkningen för dem så att man kan få lek här hemma med.
Och även slippa kondensen som blir på rutan när man kyler vattnet..
Hmm de får bli en tanke nöt!
är du medlem i GCG föresten?
Tackar, jo dom fiskarna är vackra, det är därför jag har varit där 2ggr och fler resor lär det bli :)
ÅK åk åk då :)
Jag har fått några kullar på rabdotus och labiatus har lekt engång(men det blev inget) utan tempsänkning. Men jag skall göra iordning en akvarie på balkongen för att testa om jag kan få lite mer lek. Funderar på att få till en liten damm på landet nästa år där jag kan lägga dom för en kallperiod
Ej medlem där, men har varit där på besök 1gång, kanske går jag med någon dag, är du medlem?
Tror fiskarna fanns på akvarielagret för några år sen, annars har jag ej hört någon butik som har haft dom. Och tyvärr jag har inga till salu nu när jag skänkte bort hälften, men nångång skall man väl få lite mer yngel.
felipe, jag tog Corys från den stora samlingen, tror dom var tömda men jag tror att lägga 10-12st i en halvliter petflaska var problemet + att jag packade allting kvällen innan jag åkte. Men 10st överlevde iaf och jag har 10st från första resan. Det är faktiskt en av mina favoriter