Det är väl vanlig köplag som gäller
att kräva nya saker brukar inte vara rätt väg
Om du läser den bifogade tråden från zoopet jag postade högre upp först så kanske du förstår? Röd klisterlapp = Reklamation och en ny ramp rakt av.
Här skriver Mek att han hittat en gul klisterlapp vad den betyder vet jag ej därför kan det ju vara bra att tala med gibbon eller hur?
Detta är citerat från
www.zoopet.com
2007-12-01, 07:53 #19
Flundran
Det sitter ett HF-don i juwels armaturer detta är bra då det är energi snålare, tänder röret snabbare och ser till att det lyser med bästa effekt samt att det tänder aldrig ett dåligt lysrör så det kommer aldrig stå att blinka för det är dåligt.Sen har dom ju nu kommit med T5-belysningen så då är det ju ännu mer energi snålt och ger mer ljus. Sen det här med armaturerna, jag har ju haft samma problem som ni andra, dock så har jag blivit nekad byte i affär någon gång när det har strulat med rampen, jag har då tagit kontakt med juwel via mail och då fått löst problemet direkt med juwel. Jag har te.x varit med om att lysrören har gått sönder efter bara några dagar, detta vill inte affären byta då lysrör inte ingår i juwels garanti. Då skickade jag som vanligt mail direkt till juwel som jag brukar om något är fel eller krånglar och fick snabbt svar att dom skulle fixa detta, 2dagar senare så har jag fått ett paket från tyskland innehållande en hel uppsättning med lysrör till mitt trigon 350L.Så jag är riktigt nöjd med Juwel, dom är riktigt rädda om sina kunder och hjälper gärna till och även snabbt.