Falköping En sak gällande Kasakalawe är en sak jag funderar på. Jo förr då bärnsten gick under namnet mpulungu då fanns en variant som jusst hetta tropheus moorii mpulungu. Dessa hade en gul orange fläck med gul oranga band runt ögonen.
Sedan fanns även en mer exklusiv variant på mpulungu som gick under namnet "mpulungu sunset" dessa hade en massa prickar på huvvet och var lite mer oranga i färgen. Honorna hade även en finare färgad rygg fena mot den vanliga mpulungun.
så min fråga är: är dessa helt olika sorter eller går de som samma sort "kasakalawe" för vad jag sett hos folk som har jusst kasakalawe så skiljer det otroligt mycke på olika sändningar som kommer av denna variant.
Jösses va det skrevs om detta pg a en liten länk :)
Andreas e just pg a prickarna som jag tycker denna sort är tjusig
samt en liten "smörklick" på sidorna.
men man blir ju lite fundersam när det kan skilja sig soppas "mycket" mellan dom som du skriver, tycker detta är ett gissel ifs med allt som har med denna hobby att göra.eftersom dom kan inte bestämma sig för vilket namn dom skall gå under.
nä det e tur att man kan sjunka ner i soffan å njuta av deras beteände & färger ;):)
//Pieter