Är det inte lite hymmel bland fotografering tycker ni? Skaffar jag en en dyr bra systemkamera där jag kan lite om inställningar så kan jag plåta en hel del schyssta bilder däremot om jag har en kass vanlig "svenssondigitalkamera" där jag kan lite om inställningar så får man inga bra bilder. Det jag menar är att det inte går att göra underverk utan bra grejjer.
Jag håller inte helt med där, även om det förstås underlättar att ha en systemkamera som medger att kunna komma ner i slutartid och därmed åstadkomma bra bilder.
Betänk att följande årsvinnare i Fototävlingen 2005 hade tagit bilden med en kompaktkamera
http://www.ciklid.org/fototavling/foto_visa.php?nr=50569, eller hur Jonas.
Ljus, optik och komposition är i mina ögon A och O för att åstadkomma ett bra resultat.
Att ge och ta emot bildkritik är något av det viktigaste för att kunna utvecklas i son fotografering, så jag anser att mer sådant i denna tråd inte alls är fel.
Vet inte om alla har hittat in till kommentarsfunktionen i fototävlingen, men där finns alla möjligehter till att ge och få feddback på sina bilder.