Kan tillägga att du betalar 90% i skatt på toback samt att du dör tidigare så staten slipper betala ut så mycket i pension det är alltid dom sämst lottade som får betala vår välfärd
Tja, vuxna människor måste någon gång lära sig att ta ansvar för sitt eget välbefinnande. Det är underligt att vissa personer som rökt i åratal undrar varför just de drabbats av t.ex lungcancer...8|
Det är lagligt att röka cigaretter och fullständigt frivilligt! Kan något som är lagligt och frivilligt ochså vara skadligt för vår hälsa? Eller rättare sagt, skall vi tycka att det är okej att något som är skadligt för vår hälsa ochså skall få lov att vara lagligt? Frivilligt? En fråga om ansvar? Vems ansvar? Staten som tycker att det skall vara lagligt för oss att ta livet av oss med cigaretter har ochså bestämt åt oss att vissa andra saker som t.ex går att röka skall vara olagliga - de är nämligen skadliga för vår hälsa...("de sämst lottade" är de som i regel inte har råd med cigaretter och sällan informeras om de hälsorisker de utsätts för i sin närmiljö. Är det överhuvudtaget ett mått på god välfärd att godtyckligt få lov att utsätta sig själv för cancerogena ämnen?)
I en del fall tycks det ochså vara så att vissa saker som är förbjudna för oss pga dess hälsorisker ochså kan vara lagliga om ngn sätter dit en ny etikett och kallar det "läkemedel" samt försäkrar sig om att profiten hamnar... Jo, ni fattar va?
Jag är en person som väldigt sällan blir arg och finner det märkligt att många människor som varit arga i åratal undrar varför just de drabbas av hjärtattacker...8|
Om jag dock blir arg så...landar jag ofta i en fråga...
Var börjar och var slutar mitt personliga ansvar? Den frågan ställer jag numera alltid till mig själv då jag upplever ngt som fel eller orättvist!
Hyckleri och dubbelmoral kräver att skärskådas för vad det egentligen är!!!
Mvh/Andreas.