Lekte inte du med smällare när du va liten i annart fall måste du haft en tråkig barndom;)
Jag lekte inte speciellt med smällare när jag var liten...och jag hade en kanonbra barndom! Något som jag gläds av än med minnen som gör att man skrattar sig galen tillsammans med barndomspolarna.:D
Smällare är fint att se på och ger en god stämning runt speciella högtider, men jag förstår även de som störs av det då en del totalt struntar i sin omgivning bara för att ha kul själv. Världen är egoistisk...och fylld av mer eller mindre idioter.^o:P
Många saker känns dock mer irriterande än andra..t ex:
Svenska rättsystemets flathet mot våldsbrottslingar och invandrare som missbrukar svenska samhällets givmildhet att hjälpa dom i deras utsatta situation med att utföra brott.
Amerikanska rättsystemets fiasko med kändisar som gör brott...
Fattigdom och exploatering av unga barn i sex industri, barnarbete osv...
Girighet hos redan rika personer som har allt men inte vill ge något tillbaka...
Skövling av världens naturtillgångar...
Överflöd av mat och lyx i I-länder medans andra människor lider i andra delar av världen.
Miljöförstörelsens fortsatta överlevnad som uppmuntras genom att världens maktpersoner vägrar släppa på stolthet och dumhet.
Ett uttalande från en viss personlighet som har Sverige att tacka för allt, men direkt han står åtalad för brott så skäms han över att vara svensk. Bedrövligt och Sverige borde klippa passet utan prut!
Oj..det finns mycket som gör mig arg och besviken i dagens värld och samhälle.