Sluta drömma,
varför hoppas ni när ni egentligen vet att dom inte är äkta
börjar förstå varför Nigeriabrev fungerar
Jag arbetar inte inom yrket och har ingen aning om vilka grossister som finns tillgängliga, var det finns grossister, hur man tar kontakt med dom, vilka listor som finns eller vilka grossister som är ärliga/oärliga. Det hela låter osannolikt men jag kan inte på något sätt avgöra om dom är äkta eller inte innan jag sett dom. Med andra ord vet jag ingenting ännu.
Detta handlar inte om någon "email scam" (antar att det är vad du syftar nigeriabrevet på). Antingen så har han fått tag på altum på något sätt eller så har han det inte.
Föreslår du att jag struntar i försäljarens ord och struntar i att se med egna ögon vad det är för något han plockar hem åt mig? Jag förlorar inte något på att be honom ta hem "altum" mer än att det kan råka vara någon annan sorts scalare, och då köper jag dom helt enkelt inte.
Jag förstår inte ditt resonemang, du som själv arbetar inom yrket kanske har lust att förklara? Har du kontakt med alla grossister som finns och vet med 100% säkerhet att dessa inte är altum?
Edit: Jag tvivlar inte på dig, jag vet nu att zoohörnan inte är att lita på. Jag vill bara veta vad du grundar ditt inlägg på.