Hej!
Du lundensis till skillnad från dig har jag massor av erfarenhet och många balt ocg ryssvänner samt tillgång till rysk tv ni västlänningar har alltids haft FEL Kreml jag jag säger västlänningar för jag har själv estniskt blod från min pappas sida,lär dig om hur ryssen tänker lundensis träffa ryssar lär dig rysk historia då förstår du precios vad jag menar,sen tror jag inte ryssen vill efterapa väst (Tack och lov)/Ann-Mari PS En fråga lundensis har du varit i Östeuropa före eller efter sovjets fall?
Du menar alltså hur Kreml tänker, för du drar väl inte alla ryssar över en kam? Dessutom har inte Kreml samma makt över folket som det hade under Sovjettiden och med de yngre generationerna ryssar samt att västerländska företag investerar i Ryssland kommer denna makt successivt att tunnas ut. När de ryssar som får jobb på ett västerländskt företag ser vad det innebär kommer de att bli mer västvänliga, de får nämligen ta del av den demokrati som finns i väst.
Som svar på din fråga: Nej, men var i Polen våren 1994 och besökte Auschwitz, alltså bara tre år efter Sovjets fall. Och, vad svarar du på mina tidigare frågor?
Sovjet varade i knappa 70 år. Bara det är ett mått på hur dåligt det samhällsystemet var. Tror du Kreml vill tillbaka till det med allt vad det innebar, fattigdom, ransoneringar, svält, massalkoholism mm?