Jaha och om man inte bryr sig? Är detta den mest angelägna frågan i världen för tillfället? Jag är tveksam till det. Varför inte lägga enegin på någon av alla dessa naturkatasrofer som har varit sista tiden?
Skojar du med oss? Politik och naturkatastrofer hör ihop. Kolla bara på Burma!
Bortsett från detta: oavsett vad vi tycker om det så ja, situationen i Ryssland, kriget mot terrorismen, den ökade växthuseffekten, den ökade koldioxidhalten (bortsett från problemen med växthuseffekten) och valet i USA hör till de viktigaste frågorna i världen just nu. Vissa på kort sikt, andra på lång sikt. Att ställa dessa mot varandra är ren idioti!
Ps. Jag har en hypotes och det är att de som inte åtmistone var vuxna eller "unga vuxna" när järnmuren föll hör till ett annat paradigm när det gäller tänkande, än de som inte var vuxna/unga vuxna då. Jag menar detta med att det finns STORA totalitära stater som är på kollisionskurs med andra STORA block. Frågan var ibland inte OM utan NÄR tredje världskriget skulle starta. Innan detta "paradigmskifte" har vi förstås före och efter andra världskriget. Jag bara slänger ut mig detta utan något "rätt eller fel" tänkande, men det påverkar hur olika åldrar tänker.
Edit: Om du inte bryr dig så ska du självklart både låta bli att läsa och skriva i den här tråden.