Helt ärligt vad jag har märkt spelar priset från odlare mindre roll för vad det kostar i slutänden. Jag har sålt fisk för samma pris, i ena fallet slutade priset på 39 kr och i andra fallet 200 kr.
Jag tror att det är få som inte betalar för el och vatten, bara att de har det i hyran. Få hyresvärdar är villiga att sponsra verksamhet.
Dessutom har jag pratat med affärer som enligt dem måste ha 1200 kr (utan moms) för att sälja ett ytterfilter. Medans andra nöjer sig med att ha 200 spänn för att sälja samma sak.
Detta beror ju helt på vad dom har för kostnader.Visst dom som har en liten butik som ligger i en gammal källare och inte har nån anställd kan ta lägre priser gentemot dom som har en stor nyrenoverad lokal med ex anställda som jobbar där o vill ha sin lön ex.Nu pratar jag om privat företagare o inte större kedjor...
Vissa behöver ta mer betalt vissa inte.Så är det bara...
Sen så är det ju upp o helt till odlaren vad han vill ha för sin fisk han säljer.Men ancistrus är en lönande verksamhet för många som jag vet iaf.Man kanske inte får så mycke betalt men oftast har man stora kvantiter man säljer o därmed blir det ju en hyffsat bra peng i slutändan om man vet vad man håller på med.
Visssa odlare har låga kostander medans andra har högre kostnader.
Kan dock inte hålla med dig att priset spelar mindre roll.Tror att om en butik kan välja mellan 2 odlare med ancistrusar på 4cm o den ena vill ha ex 15:- st o den andra vill 30:-st för sina så TROR jag nog han väljer den billigare.Dels att han kan sätta ett lägre pris,sälja förmodligen snabbare o ta in nytt från samma odlare...