Jo ödmjuk skall man vara, men inte dum.
tror du verkligen att zoohandlare ingen nämnd och ingen glömd, att dom betalar moms på den fisken som tex en 15 årig grabb lämnar in i sin lilla spann till zoohandlaren, och som sedan zoohandlaren betalar med en tetraminburk.
kassapparater och kort det är säkert väldigt bra, men det finns andra vägar att gå, tro mig jag har både köpt och sålt en del fisk.
Och svart på vitt,tror du verkligen jag skulle skriva det här på forumet vilka som köper och säljer svart utav zoohandlarna.Janne
Ja, kanske är jag dum, men jag utgår faktiskt ifrån att de flesta inte fuskar med t.ex skatt - det är faktiskt våra gemensamma medel och svartjobb ser jag som en styggelse!!! Sedan finns det väl klart gråzoner där det blir en tolkningsfråga, men att sätta det i system , DET köper jag aldrig.
Varför ska vi överhuvudtaget ha ett regelverk om några skor sig på flertalet (jo, jag tror faktiskt det är flertalet!) som försöker göra rätt för sig??
Nej, jag varken tror eller tycker att du ska skriva på forumet vilka som handlar "svart" - däremot tycker jag att du skulle konfrontera dem och inte handla med dem...säger ingen ifrån så verkar det ju snart som om alla tycker det är OK...OCH det är det naturligtvis inte!!!
Sorry - detta var långt från ancistrus, men en fråga som engagerar mig djupt.