Lever de där två bröderna i ett tält och käkar löksoppa? ;).
Vad dom äter vet jag inte, men den ene bor i alla fall i en hyfsat stor villa i Hamburg (där det är minst Stockholmspriser) så helt barskrapade är de nog inte.
Bägge hade ju förövrigt vanliga hyfsat betalda fasta heltidsjobb tidigare och man är nog rätt säker på att det kommer att fungera om man vågar säger upp sig för något så "osäkert".
Men som sagt de är duktiga på alla plan och det finns ytterligare några som har ungefär samma förutsättningar som dom så de är inte unika.
Dock kan man väl också rätt generellt säga att fiskar (i alla led) är dyrare i Tyskland än i Sverige.
Den stora L-mals boomen har kanske blåst över lite men annars har du ju också där en grupp av fiskar där många är både lättodlade och höga i pris (svårt att fånga VF) och en liten lokal på 15 kvadrat så skulle gott och väl räcka för att dra in en vit lön. Fast som sagt då måste man ju både ha kunnandet om odling av dessa fiskar samt vara en duktig marknadsförare.
Att vare en bra marknadsförarre är alltid viktigt - på min tid så hade jag ett mer eller mindre fast pris på de flesta mbunas, haplisat etc etc. som jag betalade mina odlare. Om de hade odlat en ny trevlig art så var fortfarande priset samma som standardpriset, men om de däremot tog några foton på fisken och skrev en artikel om arten till Ciklidbladet så betalade jag en bra bit mer.
Då ökade ju efterfrågan och jag kunde hålla ett högre pris ut.