Per Jag hänger på NCS forum därför att:
1. Jag har ett specialintresse inom akvaristiken som gäller just ciklider. Därför vill jag ha en community som i första hand tar upp ciklidfrågor men som även rymmer diskussioner om andra fiskar utifrån tex tankar om exempelvis biotopakvarium.
2. Jag vill att forumet ska ge "spetskompetens", det vill säga utbyte av information som är på en nivå över nybörjarens men ändå inte bara för vetenskapsmän eller ett litet antal "gurus". Jag vill att NCS ska vara en gymnasieskola/högskola, inte en grundskola. Det innebär ändå att forumet ska kunna ge råd till besökare med lite eller olika erfarenhet av akvaristik men besökarna ska ändå förutsättas ha en "grundskoleutbildning". Därmed inte sagt att vi inte ska hjälpa och stimulera rena nybörjare som hittar hit.
3. Jag vill att forumets ska stimulera och verka för hobbyister som prioriterar att se hur ett stycke natur fungerar och vill försöka efterlikna detta.
4. Jag vill att forumet ger chansen att skapa ett kontaktnät IRL. Exempel på detta är Växjöakvaristernas träffar, ciklidstämman, försöken till träff för SA-folket med mera.
Var det ungefär detta du eftersökte LN?
Amen:D
I längden blir det lite jobbigt att svara på sina egna inlägg:-|
Men jag kanske inte har startat så intressanta trådar att de är värda att svara på;)
Med andra ord, ibland kan det räcka med lite glada tillrop i trådarna så det märks att vi är några stycken och att trådarna hålls vid liv.