Jag är ledsen Micke men här är vad som skrevs:
Fredik H.
"Diskussioner kring foto och fototeknik har ökat markant på alla akvaristiska web-forum världen över, så även här på Ciklid.se. För att på ett bra sätt kunna hjälpa varandra till ännu bättre ciklidbilder har vi härmed startat en separat avdelning för foto i forumet. Avdelningen kommer endast att vara öppen för medlemmar i NCSW.
Ola Svensson:
"Varför kan man inte läsa forumet utan medlemskap? Jag förstår varför man inte kan göra inlägg, men inte poängen med att inte kunna läsa".
Micke:
citat "Ursprungligen skickat av deelay
Detta e ett bra sätt att göra ett smalt forum ännu smalare...
Lycka Till "
Nej vi gör det inte smalare, vi utökar för betalande medlemmar. Icke medlemmar har kvar alla tidigare funktioner.
Micke:
"Anledningen jag avsåg var att kravet på medlemsinloggning för att lägga in foton gör det lättare för moderatorerna att hantera frågan om upphovsrätt för bilderna när de som skickar foton inte är anonyma.
Om kategorin ska vara helt låst för icke medlemmar får tiden utvisa, än så länge har det kommit in både negativa och positiva kommentarer".
Jag skrev:
"Men jag håller med Ola - som är klok som en bok i vanlig ordning - varför kan inte alla få gå in och läsa (och titta) i alla fall?"
Svar från Micke:
Se mitt föregående svar.
Ja, läs själv hela tråden, inte ett ord om att det skulle vara programvarans begränsningar som skulle styra tillgången:
Hela tråden:
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=45883