I princip tror jag att du har rätt, många hoppar av efter första året. Ok, då kan man gå steget längre och skicka med även ett nummer Ciklidbladet av nyare snitt. Det skulle förvåna mig om inte 50% löste nytt medlemskap med en så pass professionell tidning som en av förmånerna med ett medlemskap.
Här kan ju även den goda idéen med en folder komma in i bilden. Låt oss hjälpas åt att skriva ihop en "Så här lyckas du - Topp 10"
En annan idé kanske kan vara att låta bli att ge bort ett medlemskap och i stället låta dem vara "hang arounds" här på forumet. Då kan vi andra se att de är det och verkligen hjälpas åt att ge bra svar på deras inlägg och frågor.
Det är få krafter som är så starka som entusiasmen när man är ny i någon hobby och det tror jag gäller även i vår hobby.
Några intressanta ideer från JohanP. Men innan man hoppar på tåget att bjuda på första medlemsavgiften så undrar jag hur många medlemmar som bara är med ett år. Själv brukar jag vara sån att efter ett år så har jag sugit ut det göttaste och lämnar sen av uttråknad. Men det är ju bara jag, hur är det med medlemskurvan generellt?