Ornamental Fish International - Varför är det dåligt att det inte är fler? Vad gör dom egentligen, för mig känns det som dom bara är där hehe. Men har inte mycket kunskap inom import av fisk.
Dom jobbar t.ex. konstant med utredningar som presenteras gentemot myndigheterna. Det allra senaste är ju t.ex. att det är tack var OFI som dråpslaget gentemot importen (pga EUS) av ett flertal arter inte infördes
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=110082
Jag är pessimistisk vad gäller framtiden för akvariefisk och har sagt det tidigare, men kan säga det igen - "jag tror att akvariehobbyn pga myndightesbeslut inte existerar längre om 15 år".
Om någon skall lyckas bromsa denna negativa utveckling så är det i så fall OFI och då är det uselt att de som idag är importörer eller grossister i branschen av ren snålhet inte ens är medlemmar där.
Det är en sak att de själva är så lata att de inte ids arbeta ideellt för att bevara akvariehobbyn, men det är ta mig tusen för jäkligt att de är så kortsiktiga i sitt tänkande att de för att spara några tusenlappar per år genom att inte vara medlemmar där.
Var ju inte illa att jag fick lite fart på tråden i alla fall:D