Jag är attans övertygad om att du har mängder med civilkurage, killen!! Samtidigt är jag så kluven inför detta med demokratin. Det finns ett gammalt citat från någon politiker (tror det var Churchill) om att demokratin är det bästa av alla dåliga system. Börjar jag fundera på alternativen till demokratin så hittar jag i vart fall inget bättre, även om demokratin inte är bra. En äkta luring... ;)
Hilsen,
P
Visst är det en intressant fråga, särskilt när man ser ur ett historiskt perspektiv. Vi ska ju vara medvetna om att den tid vi lever i nu kommer att bli historia. De flesta av oss har levt med järnridån i större delen av våra liv. I historien kommer det att bli en liten glämtare på 45 - 50 år. Knappt värt att nämna.
En del som spekulerar om demokratin menar att den kommer inte att fungera i långa loppet sedan nästan 100% av befolkningen blivit läskunniga och röstar. Tillbaka till Solidaritet = jag får andra betalar. Men när det inte finns några kvar som kan betala, ja då rasar pyramiden.
En del menar att Kina är inne på rätt spår. Finns väl inget namn på den politik som dom driver, men vi kan väl kalla den en kapitalistisk kommunism.