köp en keps.....;)
jag vill inte ha fler fartkameror det piper så djävligt i GPS:en
vidare så tror jag du bara är avundsjuk på alla du blir omkörd av så sälj bilen och börja åk buss så slipper vi stoppklossar som du i trafiken ;)
tycker det är ett påstående som är felaktigt att fortkörare skulle orsaka fler olyckor i trafiken, däremot orsakar äldre personer fler olyckor, körkorttesta alla över 50....framför allt mörkersyntesta alla....
Visst - tätare körkortstest (inte minst mörkerseende etc.) det är ingen dum idé som komplement till fler fartkameror och hårdare/högre böter för bl.a fortkörning.
Det är bara ren nys och amsaga att påstå att fortkörning inte orsakar trafikolyckor (och dessutom värre varianter pga av farten)!! Det finns hastighetsbegränsningar av många orsaker...en är att OM gubben i keps gör ett misstag så ska du/jag hinna stanna/reagera innan det är försent...det hinner vi inte om vi inte börjar med att respektera de hastighetsbegränsningar som finns. Det finns fler ute i trafiken - och av hänsyn till dessa (och oss själva)
ska alla (det är inget fritt val!!!!) respektera fartgränser och andra regler. Det ska väl inte vara så svårt?
OCH jag kommer att ligga där prick på gällande hastighetsgräns - jag lovar! Finns inget värde i att bryta dessa regler...tjänar inte tid...slösar soppa...
Att snatta på Konsum anser de flesta vara ett brott (vilket det ju också är!), men att köra för fort och riskera både sitt eget och andras liv och lem, det är näst intill en bragd och mänsklig rättighet i många sammanhang (inte minst manliga!)!?? Hur kan man tänka så?? Är det så svårt att rätta in sig i ledet?