Om det finns ett uns av sanningshalt i det där domslutet så undrar man om jurister och domare över huvudtaget har nåt i skallen.
Jag tror att Juristerna, Polisen och Domaren i detta ärende stod med händerna bakbundna...det fanns inga bevis på att det var han som körde och killen drog till med en fantasi...men det är inte på den han dömts...eller som det visade sig nu..friades...utan det är helt enkelt brist på bevisning som gör att han inte kan fällas. Poliserna kan inte bevisa att det var han som körde...
Sedan gör media en fantastisk historia av det och jag kan faktiskt tycka att det är förjävligt och rent ut sagt uppviglande mot vårt rättssamhälle. Även om det i många fall är åt helsike med vårt rättssystem så hjälper inte sådana här uppslagna och snedvridna berättelser...
Och sedan så ska man inte prata om jämförelsen mellan att aktieägare får bonus på sina investerade pengar samtidigt som folk får lämna jobben. Det är som att jämföra äpplen med päron men media ÄLSKAR att snedvrida perspektiven och skapa "opinion"..när det egentligen borde kallas för "uppvigling". Det här är en vals som de kört i tidningarna och nyheterna som jag verkligen avskyr.
Aktieägarbonus/utdelning är något helt annat än det som kallas för "lönebonus" där högt uppsatta får en speciell bonus beroende på hur bra företaget gått..eller helt oberoende av det. Den biten kan jag ogilla men det är inte många levande som skulle avstått det om de var i samma situation. Aktieägarbonus som media kallar det...för att bonus smakar illa i var mans mun för tillfället..men som egentligen borde kallas aktieägarutdelning. Här tycker jag det är rätt att aktieägarna får ränta på sina inbetalda investeringar..TROTS att folk får lämna jobben. Att folk får lämna jobben beror helt enkelt på att bolagen inte säljer lika mycket som de kan producera och om produceringsnivån skapar obalans så måste tyvärr personal lämna sina arbetsplatser. Man kan tycka att Volvo ska ta sitt personalansvar men det är fruktansvärt mycket pengar det handlar om att de ska betala för att behålla övertalig personal...så här är jag verkligen kluven även om jag förstår Volvo (och de som står utan jobb givetvis). Att de gått vinst 2008 har inget att göra med den enorma nedgång de upplevt de sista månaderna under året och början av detta. Fallet har varit för snabbt och för stort.
Om man gillar detta eller inte? Ja..hm..så länge det går bra är ALLA glada och nöjda.;)