Finns säkert en massa saker vi kan vara oeniga om. Idag har alla på jobbet varit helt oeniga om att satsa nytt i kärnkraft.
Ni som druckit en öl för mkt.. Skippa djuplodantet, läs bara sista stycket.
Kärnkraft!! En "ren" energikälla utan "utsläpp".
Den, giftspridning, öfverdriven religiositet, överanvändning av antibiotika med vidhängande resistensutveckling (metronidazol + nifipurionol använder jag inte), "miljöbilar" upprör mig, givetvis finns det många fler saker som upprör en koleriker som mig..
Men kärnkraft, W.T.F! På ren svenska.
Den är fullständigt livsfarlig, jaja man pratar om dubbla kylsystem, Tjernobyl kan aldrig hända igen osv, men bara problemet med restavfallet borde övertyga envar, av kvinna född humanoid, att skiten bör avskffas snarast!!
Nu vill jag inte gå in på en debatt om alternativ, jag tycker helt enkelt att det bör räcka med att spara energi. Om städernas butiker släcker neonbelysningarna sommardagar + nätter, om alla slår av hemelektroniken helt istället för att nyttja standby & så bör vi slippa bygga ut dyngan.
Dessutom är det dags att inse att okynnesanvändande av energi är en lyx som kostar mer än elräkningen, relativitetsteorin ger att energi är massa, kan inte förintas m.m. -implikationerna är oändliga orkar inte utveckla det..
Skit det samma, restavfall är bland det farligaste som kan tänkas finnas, kärnkraft har potential att, för all framtid, ödelägga riket med .se som domännamn i den IT värld som förvisso är beroende av kärnkraft..
Kort och gott kärnkraft -nej tack, samtidigt är jag en hycklare, bränner massor med energi, klarar mig inte utan I-världens bekvämligheter. Men jag gillar verkligen inte kärnkraft.
VILL INTE ATT MINA FIRRAR SKALL VARA RADIOAKTIVA OCH StRÅlSkADaDe.
-I dömda kretioner på en dömd planet tellus -Skål!