daniel_i_malmo
Ja, nu bär det snart av! I morgon kväll går bussen som ska ta oss till några av Europas största och bästa akvarieaffärer, Duisburgmässan och Burger Zoo.
Malmö Akvarieförening har i år fler resenärer på sin buss än någonsin - och då har vi ändå åkt nästan varje år de senaste två-tre decennierna. I år är vi 45 deltagare, en 50% ökning jämfört med förra året.
Det kommer garanterat bli en resa som bjuder på massor av akvaristisk inspiration, nya fiskarter, teknik och tillbehör till fina mässpriser, och inte minst trevligt umgänge med andra glada akvarister!
imported
Hej!
Hej!
Lycka till Daniel och Malmö AF,du Daniel lägg gärna upp bilder som vi andra får se som inte kan åka med man blir ju lite avis,många kompisar i vårt diskussällskap åker också ner, Jawohl Deutschland uber alles/Ann-Mari PS Som sagt läg upp bilder det ser vi framemot
kajp
En annan är ju redan installerad o klart pa hotellet. Förrutom diskus ser det ut o bli en del apistogammor, malar o sjöciklider. O jag ljuger inte.
LN
Låter riktigt najs Kaj. Hoppas att du har kameran med dig så att vi andra får se lite hur det var.
imported
Hej!
Hej!
Kom igen nu Kaj ta lite bilder på disksu så en annan kan njuta av er resa,jo förresten Kaj tack för ditt fina välkommstinlägg till mig känner mig hemma i disksuklubben/Ann-mari
Byttorp
En annan är ju redan installerad o klart pa hotellet. Förrutom diskus ser det ut o bli en del apistogammor, malar o sjöciklider. O jag ljuger inte.
KAJ.. om dig tycker jag inte JUST NU....men jag lovar att åka med nästa år igen jag hoppas att ni som kommer iväg får det lika skoj som vi haft dom sista året.
Reiseleiter får vara hemma iår..inte mycket att göra åt saken...och jag som lovat Fröknarna Wissberg att återkomma.....hua mig vem skall nu besöka dom på AquaFarm....Nåja hälsa Kuuuddle om ni kommer dit... :)
kajp
Ja nästa ür är det ciklidfolket som ställer ut igen o da är temat inredning. Dvs man skall sätta upp ciklidkar pa plats o tävla med dem, vilket kan ge en del kul nya ideer o vinklar. Kjell skall fö vara domare.
Foton kan jag tyvärr inte tanka upp via hotelldatorn,
PatrikMalmo
Alltid finns det någon som fuskar och drar dit i förväg... ;) Själv har jag laddat för att resa idag, och det ska bli attans gött!! Bira och fisk, fisk och bira... och så en liten korvaslarver!!
Hilsen,
P
56ovwal
KAJ.. om dig tycker jag inte JUST NU....men jag lovar att åka med nästa år igen jag hoppas att ni som kommer iväg får det lika skoj som vi haft dom sista året.
Reiseleiter får vara hemma iår..inte mycket att göra åt saken...och jag som lovat Fröknarna Wissberg att återkomma.....hua mig vem skall nu besöka dom på AquaFarm....Nåja hälsa Kuuuddle om ni kommer dit... :)
Vi är nog många som gärna skulle träffa fröknarna på AquaFarm igen. Vad jag vet ska inte MAF:s buss dit så de båda damerna får ge sig till tåls till nästa år då vi i Ciklidvännerna i Malmö hoppas få ihop tillräckligt många i bussen för ett nytt besök.
Hoppas ni i MAF:s buss får en bra resa med massor av fynd !!!
olaJ
Då får ni väl se vad ni missar på Aqua-Farm då MAF.
Eftersom många refererar till de 3 systrarna Wissman så kommer här en bild på dem.... Helga till vänster är 18 år och gillar långa promenader och mysiga kvällar i fisklokalen. Gretl till höger är 19 år, gillar att pyssla om akvarister med kaffe och fika, speciellt gillar hon herrarna Mattiasson och Johannesson!!
Frau Frabisina i mitten gillar öl, men ogillar rakning och långa duschar...... :o
56ovwal
Eftersom många refererar till de 3 systrarna Wissman så kommer här en bild på dem.... Helga till vänster är 18 år och gillar långa promenader och mysiga kvällar i fisklokalen. Gretl till höger är 19 år, gillar att pyssla om akvarister med kaffe och fika, speciellt gillar hon herrarna Mattiasson och Johannesson!!
Frau Frabisina i mitten gillar öl, men ogillar rakning och långa duschar...... :o
I min värld var de båda damerna på flankerna även förtjusta i herren Nilsson. Vad damen i mitten tyckte bryr mig inte nämnvärt.
Micke
Jag hoppas att inte fruarna Johannesson, Nilsson och Mattiasson inte läser NCS forum, för då blir vi inte många som får åka nästa år heller. ;)
daniel_i_malmo
Hej!
Lycka till Daniel och Malmö AF,du Daniel lägg gärna upp bilder som vi andra får se som inte kan åka med man blir ju lite avis,många kompisar i vårt diskussällskap åker också ner, Jawohl Deutschland uber alles/Ann-Mari PS Som sagt läg upp bilder det ser vi framemot
Om jag får tillgång till en dator under resans gång kanske det kommer några bilder till helgen. Annars ska jag precis som förra året skriva ett resereportage till Ciklidbladet, med massor av bilder. Resereportaget från förra året lär för övrigt vara det enda i CBs historia där alla bilder var tagna med en mobilkamera?
olaJ
Jag hoppas att inte fruarna Johannesson, Nilsson och Mattiasson inte läser NCS forum, för då blir vi inte många som får åka nästa år heller. ;)
Haha, helt riskfritt!! Min fru är helt ointresserad av fiskarna, Fru Nilsson och Mattiasson också om jag inte har fel för mig....... Så vi skall nog få åka iväg nästa år med.
56ovwal
"Reta aptiten borta, äta hemma"
PatrikMalmo
"Alltid aptit, ingen mat hemma"...
kajp
Vet inte om det finns nagon intresserad Men min firrre har nr 138 o ni kan se den i denna traden.
http://www.discusnews.com/duisburg08/html/tanks.shtml
No chans mot de stora men nu kan man iallfall sagt att man försökt.
joe
"Alltid aptit, ingen mat hemma"...
Tack för gott skratt - men akta, för "systern" i mitten såg inte alltför timid ut!;)
Byttorp
Mittendonnan var väl den person som vi fick krama mest iaf, och duschat..nja det var nog si och så med det. I mon värld så hette fröken till höger Eva dock ;) Eva Wisberg tom ;)
imported
Hej!
Hej!
Jag såg inget nr 138?/Ann-Mari