Var det någon bra tillställning
kan man få något skvaller
Jag hade det stora nöjet att vara med till 16.30. Hade ju en bit att köra för att komma hem. Det flöt kanonbra på auktionen, märkte att tempot ökade vartefter tiden gick. "Bollmoramodellen"med fler utropare funkade bra här med. Precis som på andra auktioner så finns det folk som försöker sälja andmat. Undrar om dom någonsin lyckas sälja något?
Jag saknade faktiskt det "fasta bordet" eller "loppisen" (i och för sig samma sak) Tyckte nog att en del utrop kunde ha befunnit sig på en sån plats.
Summering: Trevliga mäniskor och fin stämning. Stort och brett utbud. Bra priser både för köpare och säljare. Fin inkomst för arrangören. Tror att de flesta även kommer till Stockholm i april och upplever detta unika stora evenemang som sker på Fjärilshuset.
Själv skulle jag egentligen inte ha något med mig tillbaka till storstan, men det blev ändock en del. Pressade kanske upp priset för mycket ibland så jag fick sista budet. Bara att betala och se glad ut. Bl.a. släpade jag hem auktionens största fisk. En gäddciklid på 30+, fast egentligen var jag ute efter boxen den låg i. (Den ingick inte i priset) Nu simmar den leende gäddan i ett eget akvarium och vi får se om den ska vara med på akvarieutställningen i januari.
Jag vill tacka alla som var där och gjorde det till en trevlig utflykt som jag antagligen kommer att upprepa.
Se det som hot att jag kommer återvända till Göteborg.
P.S. Christer: inga skandaler.