Poängavdrag bara för man är duktig? Dvs röstar man fram en sämre bild bara för att nån annan ska bli lite gladare. Tävlingen är väl till för att bäst bild ska vinna?
I "vanliga sporter" får man öva öva å öva om man ska vinna, skulle va rätt konstigt om nån sämre längdhoppare ska vinna bara för personen ÄR sämre å har billigare skor t.ex. "Ne nu har du vunnit tre VM irad, nu får du 20cm avdrag iår"
Ne lägg av nu... ok att man bara kan få ha med X antal bidrag/år , men poängavdrag är nog de dummaste jag hört!
Jag tycker snarare att det är du som ska lägga av - det är väl inte mer dramatiskt än en form av handikappsystem för att ge alla chansen...sen handlar det väl inte om att vinna i alla lägen - det handlar om att ge alla chansen och att våga vara med. Annars förlorar ju just denna del av forumet sin charm - i alla fall för mig!
Om det är fotokonst man vill utöva - all respekt för det - så är jag säker på att proffsfotografer har andra forum också för tävling - på lika villkor med andra proffs. Jag tycker "cichlidsforfun"´s förslag var ett bra förslag - helt i linje med hans namn..."..for fun" - inte blodigt allvar!
F.ö tycker jag att detta med typ. poängavdrag skulle kunna praktiseras cokså just i andra sporter typ. längdhopp för att få upp spänningen. I STCC får man ju tilläggsvikter om man vinner ett race - just för att nästa race ska bli jämnare och mer publikvänligt..det borde Rallyvärlden också t.ex tillämpa, lite trist med herr Loeb som VM etta år efter år.