Jag tror att en del av att tävlingen börjat dö ut beror på att dom flesta av dom sk proffsen inte ställer upp.
Jag tänker t ex på Micke,Kjelle,Leasken,Deeley mf
Hade dom här oxå ställt upp så tror i alla fall jag att tävlingen hade varit bra mycket intressantare att rösta på än t ex som nu när någon ibland kommer med ett dåligt mobilfoto(det finns bra mobilfoto med).
Så in med fler proffs istället, istället för att straffa dom :D
Nja, delta i fototävlingar går nog i perioder och har man deltagit en längre period så tröttnar man så småningom även om man är en väldigt duktig fotograf.
På Zoopet har t.ex. sådana extremt duktiga fotografer som Micke, Sonja och Petnym nästan helt slutat skicka in bidrag och där kommenteras ändå fotona rätt hyfsat.
Varför dom slutat vet jag inte - de har ju säkert var och en vunnit prylar värda 10.000 var i fototävlingen där så det är knappast därför som de har slutat. Jag skulle snarare tro att bara helt enkelt är som så att inspirationen till slut tar slut och det är inte kul längre.
En sak är nog i alla fall rätt klar - man fortsätter i alla fall tävla längre om man känner att man utvecklas som fotograf genom tävlandet
Att införa ett bestraffningssytem för de som är intresserade av att fota (det är nämligen dom som vinner och inte dom som har bäst utrustning, eller är bäst på att photoshoppa) vore ett helt säkert sätt att ta livet av fototävlingen - varför skall man lägga ner möda på att ta ett bra foto när man bestraffas för att man gör detta.