Micke Stefan det är ett kraftigt foder med mycket protein tycker inte man bara ska mata med lax pellets mest under uppväxt mina pearsei+ synspilan blev för feta passar bättre rovfiskarna isf tycker iaf jag
Vissa laxfoder har hög fetthalt andra inte, men av protein blir de inte feta. Då är det snarare mängden som gör dem feta. Men visst, kan tänka mig att det är mer krut i de flesta laxfoder jämfört med akvariefiskfoder. Tror dock snarare att övermatning är mer avgörande hos de flesta akvarister inkl. mig själv ;).
Laxfoder är dessutom billigt, ca 60 kr/kg betalar jag och att det dessutom är kraftigt innebär att man, på vuxna fiskar, inte behöver mata så ofta vilket gör det hela ännu mer ekonomiskt.
Jag matar inte enbart med laxfoder. Det jag använder mest är samma som det du använder - tillväxtfoder för koi. Ett jättebra foder det också. Tror faktiskt inte att det skiljer sig så mycket från det flytande laxfoder jag provat.
Min bror gav laxfoder till sina saltvattensfiskar i stort sett varje dag och det fungerade alldeles utmärkt.