Behövs inte nån ruta för att skriva det. Kameror sparar nåt som kallas EXIF i bilderna så all den infon finns med i bilden, bara att ladda in bilden i Photoshop eller nåt annat program och läsa var där står. Om man vill kan man nog hitta lite kod på nätet som läser EXIF och som kan posta upp det på en rad under bilden i fototävlingen.
Jag har ett program som heter Opanda IExif jag kollar med ibland men det är inte alltid man ser infon med det ändå. Att man ska spara ner bilden för att se infon tycker jag är bökigt samt så är det inte alla som har program att se detta i.
Vidare tycker jag nog att det är upp till var och en om man vill visa sina "värden". Det ska vara en valmöjlighet när man lägger upp sin bild,
inte automatiskt.
Viktor, vet inte om det är värdena som styr hur man ser på en bild. Jag tycker inte en bild är bättre eller sämre bara för att det står informaton i samband med den. Självklart kan man inte stirra sig blind på värdena för en bild och sedan tro att man ska kopiera detta för att få till en likadan bild för som du är inne på så är ju ingen situation lik den andre.