Het - är bara förnamnet. Den kokar fortfarande. 5 miljarder om året - rätt ner i rännstenen. Det räcker för att försörja 25.000 arbetslösa med 16.000 i månaden ett helt år.
Eller de nyss varslade Volvoarbetarna i 8 år. Jag vet i alla fall vad jag skulle föredra.
Hmm, låter som om några här varit lite för mycket i Sjöbo på nittiotalet eller? ;)
Är det inte märkligt att sådana här argument alltid kommer fram när det börjar varslas i Sverige. Precis som republikanerna i USA så måste vi ha någon att skylla på. Förr var det kommunister, nuförtiden är det muslimer. I Sverige har vi bara invandrarna att skylla på så det är ju tacksamt. Lite konstigt är det eftersom du verkar skylla hela lågkonjunkturen på invandringspolitiken, och inte på det faktum att det extremhögerstyrda USA slarvade bort pengar som egentligen inte fanns, och att Sveriges banker hoppade på karusellen. Kanske var det "utomnordiskt födda svenskar" som bestämde det också ;)
Jag kan köpa det du skriver om att invandringspolitiken kostar pengar, men att "de kommer hit och tar våra jobb, och fuskar dessutom med bidrag", det kan du möjligtvis lura i osäkra grabbar med Dr Martens boots, bomberjackor och rakade huvuden. Jag kallar det populistisk och missnöjesbaserad rappakalja. Med statistik kan man bevisa vad som helst, om jag hade orkat leta kunde jag säkert hittad statistik som visar hur mycket skattepengar som kommer in från städbolag, pizzerior och caféer drivna av invandrare, och hur mycket det skattefuskas bland helsvenska byggnadsarbetare.