Hej!
Jag och min fru funderar på en digital systemkamera i julklapp åt oss själva. Kan denna Sigma vara något att ha:
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?itemID=6528386
Det är ju ett väldigt bra pris och intressant alternativ teknik. Vad säger ni som fotar mycket? Är det bättre att satsa på Canon eller Nikon eller kan detta vara ett alternativ?
mvh
olof
Höll på att köpa på mig en sån när de hade den i sin monter på fotomässan häromveckan. Kändes riktigt bra och bildkvaliteten är utmärkt. Optiken som följer med funkar bra till vardagsfoto men man ska ha i åtanke att sensorn är lite annorlunda jämfört med andra fabrikat. Hade jag köpt den hade den fått jobba när jag plåtar porträtt men vilat när det blivit dags för annat.
Är du ute efter en kamera för att du vill ta bättre bilder än med en kompakt men kanske mest fotar när du är ute på semester eller liknande kan det vara ett prisvärt köp för då kanske du inte kommer köpa en massa optik, har man foto som hobby köper man den nog mest för sin speciella sensor och för att få möjligheterna den ger.
Jag bangade ur till sist, kunde inte motivera för mig själv att jag behövde en tredje systemkamera. :)
På förra mässan demade generalagenten kameran och visade bilder utskrivna i A3 format och i grannmontern huserade Canon, det var riktigt roligt när två gubbar kom med sina i sitt tyckte fabulösa kameror, 400d såg det ut som att de hade dinglande på magarna och kläckte ur sig några nedlåtande kommentarer om att de där bilderna kan minsann inte vara bättre än deras Canons... De fick till sist ge upp... Killen som tog bilderna kunde iof sin sak men det gick inte att hitta några som helst fel på bilderna. :D
På samma mässa hördes det för övrigt en massa gnäll från folk som var sura för att Canon placerat 400d'n bland kompaktkamerorna för det är ju en systemkamera och det är ju proffsgrejjer. :D
Ibland är människor roliga på riktigt!