Ola Jag tror att Nils syftar på detta inlägg http://www.ciklid.org/forum/showpost.php?p=756014&postcount=63
Rent generellt är väl kanske alla artiklar välkomna men om jag tar in en sån artikel måste jag ta in eventuella kreationistartiklar ochså och vill vi ha en lång debatt av evolution vs. skapelse? Kanske skulle det vara uppryckande...
Hursomhelts så har jag just börjat läsa Staffan Ulfstrands bok "Darwins idé - den bästa idé som någon någonsin haft och hur den fungerar idag". Ett kapitel handlar om ciklider!
Det finns mycket som jag personligen tycker är intressant, men tar vi en artikel eller diskussion i detta i bladet tror jag det blir lite för mycket. Men, men, det handlar kanske om hur man skriver den.
För min del känns en sådan artikel inte alls off topic, jag hade uppskattat något sådant. Däremot tror jag inte jag är representativ för medlemmarna generellt. Jag vet inte, men jag tror det vore bättre att ha liknande resonemang på forumet, och inte i bladet. Bladet ska ju kunna läsas länge, och en artikel om liknande saker där lär generera en hel del diskussioner i forumet som kanske är svårt att få ihop som resume i bladet.
Efter lite skrivande så märker jag att jag är kluven... skriver inte under några papper på något, men och, samt, kanske, men... kan fungera bra. Jag vet inte, helt enkelt.
Hilsen,
P