Joe, då får det att låta som UFC är värre än boxning. Jag skulle vilja säga att det är tvärt om. Den största farligheten i kampsport ligger i att få upprepade slag mot huvudet. I boxning går du tolv ronder och får fullt med slag mot huvudet, i MMA (UFC) räcker det ofta med ett fåtal slag mot huvudet innan man nockas (knockas? hur stavas det?) och förlorar matchen. Så i det avseendet är UFC mer "humant", eller hur man ska utrycka det.
Hmmm, detta fick jag inte in i skallen riktigt (och nä, jag är ingen boxare:) )Antar att vi inte kan bena ut olika nivåer på skaderiskerna för jag tror vi alla är medvetna om vilka risker det är att hålla på med detta men de få gånger jag sett UFC har det varit en hel del armbågar, nävar och fötter mot huvet så att det skulle vara mer "humant" vet jag inte om jag kan hålla med om.
Sett en hel del boxningsmatcher (kommer inte undan när jag hälsar på hemma hos far)och en sak som verkar blivit bättre där är iaf. att domarna verkar bryta matcherna tidigare nu än tidigare, iaf. när det är uppenbart att den ene inte har en chans att komma tillbaka.