Tycker att Joe skriver på ett överlägset sätt. Du får tro på vad du vill. Det är helt ok men låt andra människor yttra sig utan att spy ditt förakt över dom. Jag uppskattar människor som har åsikter även om de kanske skiljer sig från mina.
Ska vi kalla kyrkans liturgier och läror för fakta? Du kan kalla hela denna värld för en slumpmässig händelse och att allt är bara evulotion. Menar du att detta är fakta? Du vet nog inte vad du skriver.
Du har inte gjort mig något ont men jag har reagerat flera gånger på din attityd mot oliktänkande. Att jag har varit svag för UFC försökte jag förklara i början av den tråden och jag ifrågasatte mitt intresse och gör det fortfarande =)
Nu får du väl ge dig...jag har aldrig kallat kyrkans läror och liturgier (som du kallar det) för fakta i det objektivt bevisbara facket (typ att det är bevisbart att Gud finns etc. -det handlar om tro och något som jag aldrig kan bevisa!) Även om det också här finns rent vetenskapliga sätt att förhålla sig inom ämnen som kyrkohistoria, dogmatik, tros och liuvsåskådningsvetenskap etc. etc.
Men det jag försöker säga är att om man gör vetenskapen till tro och säger att ID och kreationism har företräde före evolutionsläran då gör man våld på fakta och ansluter sig till något som inte är annat än tro - vilket man väl i och för sig kan göra...men då vara tydlig med att det är just detta (tro) och inget annat (vetenskap!)!
Jag anser fortsatt inte att jag har en attityd...men jag har starka åsikter som jag inte sticker under stol med! Det är trots allt skillnad...en ganska stor sådan. Och just i denna fråga är det viktigt för mig att markera av tydligt och alltid!! innan vi har en situation även här i landet som liknar den i USA där 60%av befolkningen ansluter sig till kvasivetenskapen ID/kreationism!
Jag vet mycket väl vad jag skriver - att antyda motsatsen (och värre) är lågvattenmärke hitills Mattias! Jag tar inte skit hur som helst!!! Så därför är detta end of discussion med dig här och nu!
Nu hoppas jag istället på input av fakta och argument för evolutionen i tråden frramöver!