OK, kollade in profilen och inser att du har hållit på ett tag med det här... vad är anledningen till att du reser ner denna gången?
Ok, du hade redigerat i tråden så de blev en fråga till.
Svaret på den frågan återkommer jag till. Det kräver lite eftertanke.
Varför jag bokar redan i februari kanske jag skall förklara. Det är en lite lång historia men i korta drag är det så här. Jag var senast med Prof. Jay Stauffer, Penn State Univ. i Malawi i januari 2007. Det var ytterligare resor planerade under hösten 2007, januari 2008 och jag hade för avsikt att följa med på den resan som Larry Johnsson arrangerade i oktober 2008 och på vilken det var två svenskar med. Se CB 1/2009. Av olika skäl fick jag lov att ställa in resorna i sista stund. Den här gången tänker jag inte låta något komma i vägen och därför bokade jag tidigt. Ingen möjlighet att vare sig avboka eller ändra i biljetten gör att det känns mer definitivt och allt måste anpassas till resan istället för tvärt om. Säkert kommer biljetterna därför att gå ner i pris. Priserna varierar enormt speciellt under de tre till åtta sista veckorna före avgång. Jag flyger med KLM som är samarbetspartner med Kenya Airways vilka flyger på Lilongwe. Jag har allt sedan jag tröttnade på alla problem på Heathrow för fyra fem år sedan flugit via Amsterdam och det har aldrig fallerat i Amsterdam.