Du menar att i det stora hela så är finanskrisen alliansens fel:D
Nej det menar jag inte.
Men om det hade varit ett annat styre, sverige så hade dom gjort på ett annat sätt.
Det första alliansen gjorde, det var att försämra akassan.
Det andra det var att underminera facket, genom att se till att fackets avgift till medlemmarna blev dubbelt så dyr, ja det är ju strålande, det var säkert minst 25% som gick ur facket.
Nummer tre som alliansen gjorde, som dom motiverade sitt beslut med, vi måste få mera folk i arbete.
Ja dom skrev en ny lag, hur kunde dom göra det, det är för mig helt obegripligt.
Ja vilket fall så säger denna nya lag, att om du är sjukskriven i mer än sex månader, så får arbetsgivarn säga upp dig, ja facket kan inte säga något, ja snacka om att alliansen inte gillar facket.
Ja sedan som en del säger, men det beror ju på att vi har en finanskris.
Ja visst har vi det, och det kan vi tacka Bush med sina vidlyftiga lån plus att han ville ha in lite pengar till sina krig, lånar man ut pengar så blir det mer pengar i rörelse, då blir det mera pengar till krig.
Ja det är min syn på finanskrisen, sedan så tycker jag att alliansen är väldigt dåliga på att stötta dom företagen, som faktiskt är ryggraden i våran ekonomi.
Och att ordförande i metall tog ett beslut att deras medlemmar kan gå med om en sänkning av arbetstid, och självklart få mindre lön för det.
Ja, jag var väldigt tvetydlig från början, för att det strider mot mina fackliga grunder, minns Ådalen 1931 när fyra st dog för att vi ska ha lika löner för det jobb vi uträttar.
Men nu efter jag har tänkt på det, så kanske han har rätt.
Vi har faktiskt en extrem situation, facket som jag ser det försöker faktiskt göra vad dom kan, men våran regering med alliansen i spetsen, dom vägrar att ställa upp.Janne