Hej!
Nja, jag håller kanske inte med dig att 5% av pengarna används till annat än pappersvändande. Skulle polis, brandkår, räddningstjänst, sjukvård, barnomsorg, skola, äldrevård etc drivas med dessa 5% menar du.
Effektiviteten i den offentliga sektorn har länge varit ifrågasatt och det kanske är dags att syna dessa verksamheter en gång till. Vad gör t ex brandkåren och ambulansen de tider de inte behövs. Vad sysslar polisen med när de inte behövs.
Det finns många frågor att ställa.
Hälsn Nils
Ja jag har ju erfarenhet efter 30 år som brandman och ambulans sjukvårdare.
Och jag tycker väl att vi på golvet har dragit vårat strå till stacken att spara pengar.
För 30 år sen när jag började som brand och ambulansman. så var vi ungefär 70 % som jobbade inom utryckningstjänst, dom resterande 30 % jobbade dagtid, det vill säga dom hade hand om förebyggande och löner.
Nu 30 år senare så är det ungefär 40% som jobbar på utryckningen och 60 % som jobbar dagtid och förebyggande, och det strävar åt det hållet att vi måste ha fler dagtidare, som kan sköta om dokumentering föra statestik kvalitetssäkra och framförallt att se till att dom på utryckningen blir effektivare.
Så jag skulle välkomna att någon utomstående verkligen kollar vad det vi håller på med.
Och det lär inte brand och ambulansmännen som får stryka på foten.
Men det som jag tycker är det viktigaste i detta sorgliga scenario, det är att kommuninvånaren som betalar sin skatt och tror att hon ska få en bra service, när det gäller ambulans och brandkår, bara får det sämre och sämre, på grund utav, vi får inte mer pengar från skattebetalarna, ja det tycker jag är rätt, men felet är att tyvärr som jag sett inom mina år så fördelas dessa pengar helt fel,och jag hoppas att min jämförelse tidigare i mitt inlägg, kan få någon att tänka till.Janne