Fredagstråd Kletig sirap
Lars När det gäller förmögenhetskatten som avskaffades för ett par år sedan lär den inte komma tillbaka. Enda skälet att ta förmögenhetskatten skulle komma tillbaka är rent politiskt och ett beslut som i så fall tas trots att det leder till minskade skatteintäkter.
Hörde på nyheterna att Mona Sahlin ville att förmögenhetsskatten skall återinföras. Ja för mig säger det allt. Sossepartiet har ingen kontakt med verkligheten och fiskar bara röster bland de avundsjuka. Varför inte ge sig på höginkomststagarna typ Lundby Wedin som inte bara visar sig totalt inkompetenta i sitt arbete utan dessutom utan att förstå vad hon säger klart och tydligt erkänner sin totala inkompetens. Varför ger man en inkompetent människa en lön på dryga halvmiljonen? (plus styrelsearvoden på nästan en miljon till) Hon är inte värd särskilt många tusen i månaden. Att ha så många uppdrag som hon har är ju bara ett bevis på att hon är "idioten som är gisslan". När hon i sin desperation över att bli av med lönen går ut och säger att hon skall göra sig av med ett antal uppdrag är det nästan (inte bara nästan) komiskt att se att det är de obetalda (oarvoderade) uppdragen hon vill avsluta. Härliga förtroendevalda vi har i facket. (Jag undrar vad far och farfar skulle ha tyckt om detta, det var nog inte riktigt deras syn på fackligt arbete, tror jag)
Rörelsen har totalt tappat markkontakten. Det är dags för en revolution i arbetarrörelsen. Men vi kanske ínte skall vara för hårda. Det är lätt att tappa fotfästet om man blir erbjuden en lön på dryga miljonen trots att man inget kan och inget kan tillföra. En liten lönekorrigering kanske är på sin plats.
Inte för att jag tror att någon av Er vill se en idiots försvarstal men det finns på LOs hemsida något av det mest pinsamma jag har sett. Vanjas idiotförsvarstal. "Jag är en idiot så jag förstod inte bättre, men Ni (medlemmar) skall ge mig en halvmiljon i lön ändå". Min fråga är Finns det ingen inom LO som kan sätta stopp för dessa pinsamheter? Är det bara Ja-sägare kvar i facket. Vi behöver inte se idioternas försvarstal. Se till att realpolitiken (inte bara jakten på varma och högbetalda sitsar) får råda och lönehungen hos fackpamparna slås ner i skorna.
Sammanfattning: Jag kräks över att se förtroendevalda typ Lundby-Wedin. Hellre en ärlig Reinfelt än en XXXXXXX typ Lundby Wedin
Nu börjar jag bli svår at placera va? Jag återkommer med mera.