Hej! Tackar som frågar. Jag har 11st små krabater med lite gulesäck kvar, som går i 30-literskaret. Jag tömde lite för tidigt antar jag, men dom mår fint, och har börjat röra på sig lite mer nu. Jag väntar tills säcken är borta helt, och sen öser jag på med nykläckt artemia. Något annat jag ska mata med i början, eller räcker det? Hur är det med vattenbyten? Jag har tänkt försöka mata mycket och byta mycket.
Ang maten, riktigt smart. Du har lyckats lura en fisk! Haha...skojar. Mina vuxna frontosor äter ALLT, utan att spotta ut. Såg den ena hanen bajsa ut en del korallgrus här om dagen. Blev lite förvånad, men det är ju det som är så fint med dessa fiskar...man blir lite förvånad ibland! :-)
Hur har det gått?
Mina frontoser är kräsna, och äter inte billig pellets som hikari staple, ska vara NLS eller Bassler. Nu har jag kommit på hur man lurar dom.
Jag lägger först NLS i blöt, efter en kvart när vattnet blivit sunkit i glaset, lägger jag i hikarin. Då tar dom till sig smak, och frontoserna äter som om det vore NLS - bra va.