johho De ser mycket blåa ut, men jag säljer inga fören jag vet säkert. Nol har ett gäng på ca 8 cm (för någon månad sedan i alla fall) Tror han tar 250 kr st, vilket är billigt, och de är fina! Får se om han har kvar dem då. Har bil om två veckor, så får se vad som kan skaffas då.
johho Nu simmar det 6 stycken Frontosa Moba F1 i mitt akvarie, de är 5 cm ungefär, så väldigt små :) Men är mina första frontosa.
HighwayStar Nu simmar det 6 stycken Frontosa Moba F1 i mitt akvarie, de är 5 cm ungefär, så väldigt små :) Men är mina första frontosa. Går inte annat än att älska dom små liven !! Vi vill se bild på dom små liven också ! :D //Johan
johho De går just nu i 100 liters, ska fylla på det stora ikväll och stoppa i dem. Så ska se om jag kan ta några kort då.
johho Nu finns det lite bilder att se på mina fiskar på denna länk. http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=4656.90 De är väldigt små ännu, men hoppas de ska komma upp till 10 cm iaf inom kort så det blir lite fisk att tala om :)
DaRe Oj, härliga bilder. Nu får du helt enkelt dubblera dina bilder och peta in dem i tråden här med. ;) Vi har försökt förenkla hanteringen lite så att du kan ladda upp 4 bilder åt gången. Det går att öka till alla 8 som är max per inlägg.
johho Här är lite bilder på de små liven, skippar övriga bilder då det är en frontosa-tråd. Det är fortfarande grumligt i akvariet, men det lär bli bättre, samt att algerna ska komma på stenarna så det blir mer naturligt.
johho Karet är för litet för Frontosa egentligen, det är 80*80*60, så 385 liter ungefär. Men jag tänker mig att innan jag skaffar ett 1200 liters bara för frontosa så känner jag att jag behöver testa arten innan. Det lär nog ta ett år eller två innan de växer sig ur detta akvariet.
johho Vinkeln vet jag inte, sköt från höften :) Men tanken med inredningen är att det ska föreställa en klippskreva med ett stenras som trillat ned i mitten.
johho Två frontosor är helt borta. De ligger säkert nånstans långt ner i grottorna och blir mat. Det är min gissning iaf.
cichlids4fun artbestämining hej. kom över en grupp frontosor som nån ville bli av med, någon som kan säga exakt vad det är för några?
HEJ hej. kom över en grupp frontosor som nån ville bli av med, någon som kan säga exakt vad det är för några? Det ser ut att vara Cyphotilapia.Frontosa.Burundi
cichlids4fun Det ser ut att vara Cyphotilapia.Frontosa.Burundi Tackar, är du någorlunda säker på det? har nämligen yngel från en annan grupp av burundisar som jag tänkt att isf tillföra gruppen för att få fler honor, gissar att jag har max 2 honor av 8 fiskar några är lite osäkra
cichlids4fun är det nån som kan tipsa om ett bra granulat eller pellets som sakta sjunker till frontosa?
Tisse89 är det nån som kan tipsa om ett bra granulat eller pellets som sakta sjunker till frontosa? http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=14148&grp=410743 ? MVH Christofer
Tisse89 är det nån som kan tipsa om ett bra granulat eller pellets som sakta sjunker till frontosa? hittade en till! :D http://www.pwss.nu/product.php?productid=6394&cat=387&page=1