Ja Christer och Janne, med era sista inlägg sammanfattar ni problemet bra. Om man vi se att fler nya kommer till forumet är det vettigare att starta egna intressanta diskussioner istället för att kritisera de diskussioner man inte är intresserad av. Det skapar en trevligare mer välkomnande stämning.
Jag tycker överhuvudtaget att det är grymt lite bidrag som görs i trådstartande av personer som gärna vill diskutera ciklider eller hobbyverksamhet. Istället sitter man mest och klagar över andra trådar som inte är intressant...
Jag håller med Micke i detta fallet att man ska låta medlemmarna få bestämma vad man vill diskutera för blir forumet för styrt så vill folk inte vistas här. Forumet breddar sig självt till en storlek som passar...jag tvivlar starkt på att vi ens skulle få ett "mini-zoopet" här om vi ens försökte.
Jag vill gärna se forumet flöda av CIKLID-trådar och om andra intressanta trådar som direkt rör vår hobby, men det är faktiskt upp till oss som är medlemmar..och absolut upp till oss som varit här en längre stund. Man kan inte bara sitta och hoppas att NÅGON kliver fram och skriver. Ska man vara riktigt aktuell så är ju Malawijannes tråd om sin lokal precis det som man ska se här...och precis den sortens trådar som vi alla ska bjuda på om möjligt. Då höjs intresset för ciklider, hobbyn och odling.
Jag har precis sålt av mitt stora kar och samlar ekonomi till min nästa satsning, och när man ser trådar som den Janne bjöd på så kliar det i fingrarna att göra något liknande..fast i mindre skala. Men men..nu drev jag lite utanför det jag ville ha sagt.
"Ett klick för skogen"?? Jamen låt de som vill klicka...klicka. Man behöver inte läsa trådar som man inte gillar eller som inte intresserar. Gör till en vana att starta en ciklidtråd för varje tråd du inte gillar...hehe...då får vi upp ciklidtrådarna rätt snabbt i antal och alla är glada.:D