Jag tror nämligen att nybörjare som söker sig till denna sidan gör det för att dom har börjat bli intresserade utav ciklider, och dom vill inte läsa meningslösa trådar som ett klick för skogen.Det är inte bara att den är meningslös, vad är budskapet när nybörjaren klickar på tråden, jo, klick, ja som nybörjare på det här forumet kanske han väntar sig något annat, tex om att tråden handlar om hur han ska sköta sina nya vänner.
Men som sagt var sitt inte och gnäll över att vi tappar medlemmar, ser ni inget samband.Janne
För det första, NCS tappade främst medlemmar innan den tråden startades, i år ser trenden ut att ha vänt. Alltså finns där knappast ett samband där.
För det andra, en tråd där mer än 60 personer deltagit kan väl knappast ses som meningslös av alla? Har du reflekterat över att det kanske finns andra som tycker annorlunda?
För det tredje, jag tror nog att sambandet mellan gnälltrådar i forumet och minskande medlemsantal är större i så fall. Hur skoj är det att komma som ny till ett forum där några personer ständigt gnäller på trådar som de inte själv tycker är intressanta att läsa.
Jag tycker att ett ishockey-VM med b eller c-spelare som avgörs när det är sommarvärme ute är totalt meningslöst. Men jag har full förståelse för att det finns andra som tycker att det är intressant, ock självklart ska dom få diskutera det. Att gnälla över sånt man inte själv tycker är intressant att läsa om resulterar ju knappast i något annat än dålig stämning.
Att bara ha ciklidrelaterade inlägg på första sidan skulle bara kvalificera forumets tre första kategorier till att finnas med i på förstasidan. Föreningsinformation, Akvariet, DIY och Växter och andra fiskar skulle väl inte heller vara med om det ska vara strikt ciklidrelaterat?
Nä lägg energin på att diskutera ciklider istället, då blir det inget problem att det diskuteras andra saker i forumet eftersom de dränks att de ciklidrelaterade inläggen. Ett forum där man har förståelse för varandra blir dessutom mycket trevligare att besöka, både för oss som varit med ett tag och för nya besökare.
Nu har jag genom detta inlägg än en gång bidragit till att en icke ciklidrelaterad tråd kommit upp på förstasidan ;).