HåJa knappast någon på detta forum men bland "svenssons" tveklöst ja.
Ja vart jag vill komma, ......få lite fart på forumet med en intressant fråga
( det gäller att formulera sig så att forumdeltagarna inte kan låta bli att skriva)
Jag håller helt med om att detta är helt förkastligt. Men att sätta detta i samband med just stora ciklider som du dessutom förklarat olämpliga som akvariefiskar tycker jag var lite väl respektlöst. En stor mängd forumsanvändare håller faktiskt dessa fiskar
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60013 Jag skulle våga sätta en peng på att det är vanligare att malawiciklider slår ihjäl varandra i "gladiatorspel" än "stora" amerikanska ciklider.
Ang. om det finns olämpliga akvariefiskar eller bara olämpliga akvarier. Någonstans måste man ju dra gränsen mellan damm och akvarium och för mig går den kanske vid en botten på 3x1 meter. Jag skulle nog påstå att hajmalen är en olämplig akvariefisk då jag sett meterlånga hajmalar (Pangasiidae) i akvarier av den storleken och som ändå har köttsår på nosen. En gissning är att de inte GÅR hålla i akvarier med en glasruta då de gnider nosen mot denna och skadar sig.
Allltså Patrik och Christer, ni har fel, fel, fel, fel, det finns VISST olämpliga akvariefiskar (som inte är odlingsvarianter) ;)