E ju bara det att jaggorna blir så hiskerligt stora med tiden.. Ska göra plats för ett 550 när 375 an e urvuxen, men det räcker ju inte till ett par stora Jaguarer ändå... men F*n vad läckra dom e...:P
Jo de blir ju bumlingar tyvärr. Men inte över en natt. Värt att tänka på kanske. Det tar många många år innan de har vuxit ur både en 375a och definitivt ett 550. Frågan är om de någonsin gör det... Runt 40cm kanske man får dem till om man väntar riktigt länge. Har de vuxit ur det då? Kanske. Ju större desto bättre dock. Om inte annat för att lekarna ska bli mindre problematiska.
Men i slutändan kan man fråga sig om man ska leva i nuet eller i morgondagen. Är det mening att oroa sig idag för att en 5-centimetersfirre kan bli en halvmeter om 5-10 år? Eller ska man ta det då problemet börjar bli verklighet? Tänk om det aldrig blir ett problem? Kanske man har ett större kar då? Kanske man har bytt in firren långt innan pga att man tappade intresset?
Jag väljer att leva i nuet! :)
Mina nuvarande jaggor går i ett 540 och planen är att ha dem där till de blir en sisådär 40cm. Borde funka tycker jag. De första jag hade som det finns en del foton på i tråden gick hela tiden i en 375a, lekte regelbundet, med vissa problem stundtals men de hann i alla fall bli runt 30cm innan jag sålde dem (dum som man är! ångrar det fruktansvärt... bästa fiskarna jag har haft alla kategorier)