Grymt snygg ! Är det en metop jagga? Min rackare kommer ju därifrån, han har nu tagit dö på alla andra jaggor och växer faktiskt ganska bra takt, tycker jag fast han går i ett 225 liters än så länge. Han är kungen i baljan och börjar nu växa även på höjden och på bredden, han hade lite problem med en zebra som var större än han som jag var tvungen att göra mig av med, den var tok aggresiv. Har inte mätt han en och tycker det är svårt att uppskatta hans storlek men runt 8 cm är han. Färgerna kommer dock mer och mer men vad kör du för mat till din jagga Fredrik?
Han är bra aggresiv också, skulle mata han igår då han hoppa upp och bet mig i fingret typ 10cm ovanför vattnet.
Jajemän det är en metop-jagga precis som din blivande fighter hehe :)
Hela bunten jag har nu är metop-jaggor. Och alla växer långsamt... kan det verkligen vara en tillfällighet? Men utseendet är helt okej så har man bara tålamod och låter dem ta den tid de behöver så verkar de bli rätt bra i alla fall.
Jag matar mest med pellets nu, två varianter, en röd Hikari-sjunkpellets för köttätare, och vanliga Hikari Staple, den gröna. Sedan blir det lite lax, sej och oxhjärta emellanåt. Jag försöker variera en del så de inte kör fast på en typ av mat. Levande foder var det tyvärr länge sedan de fick nu, sambon har inte hunnit bli lika avtrubbad som jag tyvärr... tycker synd om maten helt enkelt :/ En dag då jag kom hem hade hon hängt en filt över karet för att slippa se "eländet" (den tjusiga jakten, eller hur? ;)) Nåja, alla är vi olika, man får respektera sånt där, så det blir snällare mat nu för tiden.