Nice, riktigt kul att höra, får se om min fighter kan bli lika fin. De jag har kört med är det där lax fodret jag nämnde tidigare, det ska tydligen öka deras tillväxt vilket jag tyckte att det gjorde, bordé dock variera lite mer i maten. Försa gången min fisk fick levande hade han inte en chans att ta dom men efter att han prövat 5 st olika strategier satte han i sig 10 st på runt en timme. Slänger iväg ett bild på han snart, äntligen kamera hemma.
Hehe jajemen det är precis det där som kännetecknar jaggor enligt min erfarenhet. De misslyckas ofta om bytet är knepigt, men de ger inte upp! De tänker bara ut lite nya strategier och låtsas som att det regnar typ och försöker sedan igen då bytet har lugnat ner sig. Jakten med såna här rovfirrar är grym! :)
Är det inte lätt att göra dem feta med laxfoder förresten? Det är vad jag har hört i alla fall. Beror på hur mycket och hur ofta man matar i och för sig. Det kanske finns olika kraftiga varianter också, eller?
Själv skulle jag vilja ha tag på störpelletsen från Tropical som jag hade för några år sedan. De var kalas för köttätare. Men de verkar ha försvunnit. Jag såg att Hikari har störpellets också men jag vet inte om de är lika bra.