Nice som fan, det känns verkligen som en hane, bred över huvudet och ryggen börjar han verkligen bli. Ska köpa lite mer levande till han, det är väl de bästa fodret för att få han fin i färgerna. Tror jag även inhandlar de fodret du kör på, du har ju lycktas med färgerna om man säger så;)
Angående laxfodret så tycker jag han inte blir fet alls, men snabbare tillväxt märkte jag och de kändes verkligen som bola för en fisk för han blev större direkt och mycket snabbare tillväxt än de andra eftersom han fick i sig mest.
Jag vet inte hur färgerna påverkas om man ger levande, men fiskarna mår alldeles säkert bra av den ökade stimulansen och aktiviteten som jakten ger jämfört med pellets. Kanske vissa färger framhävs mer eller mindre om bytena du ger har den ena eller andra färgen också, blått byte framhäver blå färg, rött byte framhäver röd färg osv. Men det är bara gissningar. Jag är tveksam till det här med mirakelfoder ärligt talat, att variera födan är nog det bästa man kan göra tror jag, mår de bra så borde de ju bli fina också tycker jag.
Men den här såg inte så här bra ut då den var mindre, det har kommit på sistone. Egentligen förstår jag inte varför för han går egentligen i ett för litet kar och jag har inte bytt vatten överdrivet ofta heller. Det var nästan som om något hände under semestern. Pang bom bara... "Vad nu? oj..." :P
Det är en trygg hörna karet står i, det kanske hjälper. Inget spring eller så. Samtidigt som det är mycket som händer i rummet så någon form av stimulans får han säkert.