Anders i Kanon tråd!
Själv sitter jag och funderar på uppgradering av min Canon eos 450 med 18-55. Bilderna blir ok kan jag tycka men det fattas mkt för att nå hela vägen.
Tips och råd emottages tacksamt.
Har du tänkt byta ut 18-55? Är det den gamla modellen utan IS? I så fall skulle jag rekommendera Sigma eller Tamron 17-50 2,8 alt. Tamron 28-75 2,8.
Vill du komplettera med en ljusstark skarp glugg så finns Canons fasta 50 1,8 till ett bra pris.
Peter_A_FFunderade på att köpa Canons billiga 50mm 1.8 objektiv som ligger på runt 1300 kan det vara något? Hur fungerar det med mellanringar är något jag också funderat över?!
Canons 50 1,8 är nog ett av de prisvärdaste optikerna du kan hitta.
Ang. mellanringar så kan det väl enkelt förklaras så att du flyttar fram närgränsen så du har möjlighet att komma närmare det du ska fota. Ett bra alternativ om du inte vill lägga massa pengar på ett riktigt macro.
För min egen del så skulle jag om jag bara fick välja ett objektiv välja mitt fasta 50, det har ett relativt brett "arbetsområde" tycker jag med bra ljusstyrka som gör att det kan användas även i lite dunkla miljöer utan blixt.