Hur många liter blir det Patrik? Och skall du ha diskus där med. Isåfall se till o få bra ventilation i och med den högre vattentemperaturen. Det blir rätt fuktigt om man kör 30 grader i karen.
Undrar också om någon som testat en sådan här? Man byter ju en hel del vatten i en odlingslokal och ofta är det uppvärmt vatten som går ut i avloppet. http://www.ekologiskabyggvaruhuset.se/Page.aspx?PageID=273#Dimensioner_och_specifikationer
Hej Kaj,
Hur många liter där skall bli, vet jag inte.
Tanken är ett kombi mysrum med bara fisk:)
Allafall klart är att jag kommer ha två 720 L på ställning längst in i rummet som sällskapskar. Ena karet tänkt som VF discus biotop. Andra kommer bli en mal biotop, med någon ciklid som tycker om lite mer strömt vatten.
Sen kommer det bli några kar på 300 till 400 som rena biotop akvarium till malar, snyggt inreda.
Sen blir ett par ställningar med kar på 100 till 150, som små skoj odling, typ Discus, apistogramma och malar.
Vill inte ha för seriös odling så det känns som tvång, jag trivs bäst i mys nivå. En kall öl, snus och lite kaffe så blir det bra i rummet:)
Trevlig produkt du länkade till, tåls och titta närmare på!