Marcus Jag har några tankar om marknads föring.
Tycker man skulle nytja kontakten med rabbatbutikerna, det är ju där
man hittar folk som är intresserade och kanske ovetande om NCS.
Kanske man skulle kunna få butikerna att med varje akvarie t.ex. 360 och uppåt skicka med ett nr. av Ciklidbladet. Det behöver ju nödvändigtvis inte
vara det senaste numret utan också ett sätt att bli av med ev. överblivna
ex. butikerna kunde kanske köpa in dessa tidningar för tryck kostnaden.
Om butikerna har packeterbjudande skulle ett årsmedlemsskap kunna ingå
om priset låg på exempelvis 10 000kr<.
Detta är ju också en bra marknadsföring för butikerna som förstås vill medverka till att öka intresset för ciklider.
På så vis når man många som just startar upp hobbyn eller håller på att lyfta den till en ny nivå, jag tror det är dessa ofta kunskaps hungrande kunder man
har störst chans att få till medlemmar om de får upp ögonen för hur bra tidningen är.
I och med att tidningen inte säljs i lös nr tror jag att man på så vis man kan minska tröskeln som ett medlemskap innebär.
Jag reflektera över ett citat, att butiker är intresserade utav att sälja ciklider, det är väldigt få butiker som är just intresserad utav ciklider,men det finns ett få, på grund utav att dom är intresserade utav ciklider.
Kent iNol kommer på första plats, Sandby på andra, sedan finns det en i norrköping och säkert några till.
Och som jag tycker så kommer tyvärr Akvarilagret rätt så långt ner på listan, Christer vill tjäna mer pengar.Janne